Wednesday 15 August 2012

Aku redha...

Bulan Ramadhan tahun merupakan bulan yang penuh pengajaran dan dugaan pada aku... Dugaan demi dugaan aku terima dalam bulan Ramadhan ni.. aku bukan merungut.. aku redha.. Aku tahu Allah xkan menduga hambaNya kalau hambaNya itu x mampu nk hadapi dugaan tu...

Tanggal 26 Julai 2012.....

Aku terima panggilan dari ibu aku... die bagitau yang Tok We x sihat.. Baru kluar dri hospital setelah 3 hari admitted into ward... A few minutes later... kakak aku mesej... Tok We meninggal dalam pkul 8.30 td which means a few minutes after i hanged up... Innalillah hi wainna ilaihirajiun... Aq terkejut sbb bru je ckap pasal arwah.. aku dgn arwah tok We xde lah rapat sgt.. tp dari kecik lagi aku slalu je bertandang kt rumah die.. even hari last aku jumpe die pun, die masih kenal aku.. peluk cium x pernah lekang klau aq pegi ziarah die.. now, I missed that moment... :'(

Tanggal 6 Ogos 2012....

aku terime panggilan dari ibu aku.. bagitau ayah aku masuk hospital... Allah.... sbb tangan terkena bahan pewangi yang meletup mase nk bakar sampah... Alhamdulillah.. setelah menjalani minor operation, ganti tisu kulit.. ayah aku bleh kuar hospital dh... sepanjang ayh aku kt hospital.. aku x pernah nk kol die.. aku tnye khabar and kirim salam melalui ibu aku je.. sebenarnya terlupa dan x terlintas di fikiran.. sampailah one day, he texted me and bgtau die dh bleh kuar... Ya Allah.. bru aku perasan.. sepanjang die kt hospital.. skit pun aku x kol or msej die..... Aku bkn ank yang baik....

Tanggal 14 Ogos 2012...

Hari tu.. aku tersangat happy... happy giler2.. i dun know why.. rase mcm nk bergelak tawa selalu je... until la time nk bukak puasa.. aku makan kt Nasi Kandar Pelita, ngan kak yong, syikin, zul and imran.. sambil2 tunggu nk bukak puasa, aku terpandang seorang pakcik... dari care pemakaian, cara jalan, ckap sama mcm atuk aku... then, terlintas kt fikiran aku, teringat time2 aku jaga die... aku pun bgtau kak yong.. sbb die perasan kot aku tgok pakcik tu lame2... aq terfikir macam mne la kesihatan atuk aku.. aq ignore je perasaan tu and continue borak2... smpailah setengah jam kemudian... aku terima panggilan dari abang aku.. bgtau yang atuk aku meninggal.... Allah... aku speechless campur dgn sebak... akhirnya aku x tahan, aku menangis kt tesco tu jgak... aku x sangka fikiran and percakapan yg aku sebut sblom tu adelah petanda yang atuk aku akn pergi... smua kenangan aku jage die, senyum die, cerita2 die... ade dlam kple aku... aku x sangka.. dalam bulan ramadhan ni.. aku kehilangan dua orang yang rapat dengan aku... Untuk pengetahuan korang, Tok We adelah merupakan kakak kpd atuk aku... x siape sangka yang atuk aku ikut pergi... aku menangis smpai kering air mata aku..

anyway, aku redha dgn pemergian arwah Tok We dan Bak (atuk aku)... aku bersyukur jgak sbb kdua-dua nye meninggal di bulan yang sangat mulia...semoga Allah menempatkan roh2 mereka dikalangan orang yang mukmin.. InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment